Ceferiştii amână greva de avertisment

Greva de avertisment programată pe 4 martie între orele 7.00 – 9.00 a fost amânată pentru o dată ulterioară, în prezent aşteptându-se confirmările de la sindicatele celor opt regionale din teritoriu, a declarat, ieri, preşedintele Federaţiei Mişcare Comercial, Gheorghe Frăţică. „După ce se vor aproba bugetele companiilor feroviare pe 2011 în Guvern, urmează să fie semnate contractele colective de muncă ce au expirat în 31 ianuarie. Dacă oamenii din teritorii hotărăsc altceva, se va ţine cont de decizia lor. În prezent, se aşteaptă confirmările sindicatelor de la cele opt regionale din teritorii, avem informaţii că sunt strânse semnături în proporţie de 50%”, a declarat Frăţică. Acesta a precizat că au fost parcurse “toate etapele legale şi în aceste condiţii punctele noastre au rămas în divergenţă. Prin urmare, am dat drumul la semnături în teritorii pentru declanşarea grevei de avertisment”. La sfârşitul lunii februarie sindicaliștii au afirmat că angajaţii CFR vor declanşa o grevă de avertisment la nivel naţional, de două ore, pe 4 martie, deoarece nu sunt de acord cu disponibilizările de personal la CFR Infrastructură şi CFR Călători şi pentru că nu s-au semnat contractele colective de muncă expirate la 31 ianuarie.

* Aceleaşi trenuri, alte nume – în loc de tren personal vom avea tren Regio * Vor fi aceleași trenuri dar alte prețuri – mai mari *

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, propune înlocuirea actualei terminologii folosite de CFR pentru trenuri, cu alta nouă. Boagiu va înlocui, până la sfârşitul anului, categoriile de trenuri operate de CFR Călători cu cele din legislaţia europeană. “Pentru realizarea acestei prevederi care presupune transformarea celor patru categorii actuale de trenuri şi anume: intercity, rapid, accelerat, personal, în trenuri Intercity, InterRegio şi Regio sunt necesare modificări legislative, modificarea reglementărilor şi dispoziţiilor profesionale în domeniu, precum şi modificarea variantelor tarifare de vânzare şi implicit a softului de vânzare“, se arată într-un proiect de ordin al ministrului Boagiu. Ordinul va intra în vigoare la 11 decembrie, când va intra în vigoare viitorul mers al trenurilor.Astfel, odată cu noile nume, trenurile au şi categorisiri de condiţii şi viteză, unele circulă doar noaptea, altele includ destinaţii internaţionale şi trebuie să aibă „clasă de lux”.

* INTERCITY, INTERREGIO ŞI REGIO *

Astfel, noile categorii de trenuri vor fi Intercity (IC), care la rândul lor se clasifică în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night; InterRegio (IR) – Interregio IR şi Interregio Night şi, respectiv, Regio (R) – Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban. Trenurile Intercity Eurocity IC operează între oraşele importante, în trafic intern sau internaţional şi respectă în totalitate anumite criterii de calitate, iar cele Euronight circulă în aceleaşi condiţii, însă noaptea. Trenurile Intercity IC operează între oraşele importante, circulă de regulă în timpul zilei, incluzând destinaţii internaţionale, şi asigură o viteză medie de minim 60 kilometri pe oră. În schimb, trenurile Intercity Night circulă noaptea şi trebuie să ofere servicii suplimentare de transport cu vagoane dormit şi/sau cuşetă, iar viteza medie minimă este de 55 kilometri pe oră. InterRegio vor opri în principalele gări care asigură conexiuni convenabile cu celelalte trenuri de călători şi vor avea o viteză medie de 45 de kilometri pe oră. Trenurile InterRegio Night vor circula noaptea cu o viteză medie de minim 40 km/oră, vor avea vagoane de dormit şi/sau cuşetă, opriri frecvente, în majoritatea oraşelor din parcurs, şi pot avea vagoane ale operatorilor străini şi pentru transportul autoturismelor. Trenurile de tipul Regio Express vor avea funcţia unor trenuri personale, pentru că vor asigura transportul pentru arii geografice restrânse, la o viteză de minim 35 kilometri pe oră, iar de regulă nu vor circula în intervalul orar 23:00 – 4:00. Trenul Regio este de asemenea ca un personal, respectiv va opri în toate staţiile şi haltele, va circula cu viteza de minim 35 km/oră, iar serviciul de clasa I nu va fi obligatoriu. Pentru asigurarea legăturii, trenurile regio vor fi disponibile obligatoriu, în staţiile noduri de cale ferată, la minim 15 minute după sosirea trenurilor interregio sau intercity şi la sosirea în staţiile noduri de cale ferată cu minim 15 minute înaintea sosirii trenurilor interregio sau intercity. Trenurile de navetişti se vor numi Regio urban şi Regio suburban şi vor circula în jurul oraşelor, vor asigura legăturile la şi de la trenurile interregio.

Lasa un comentariu

*

LINK-URI RECOMANDATE

PUBLICITATE

Log in - Milcovul.ro © 2010. Toate drepturile rezervate.