Şcolile au început să afişeze rezultatele la probelele de evaluare naţională 2012 • Listele cu note sînt afişate la unităţile de învăţămînt unde au susţinut elevii probele şi nu vor fi postate on-line pînă când nu vor fi soluţionate contestaţiile • Unii dintre părinţi sînt revoltaţi de decizia ministrului de a recorecta lucrările pentru a puncta şi răspunsurile candidaţilor care au spus GREŞIT că propoziţia subordonată este predicativă • Luni, 2 iulie, se vor afişa rezultatele finale după ce vor fi rezolvate contestaţiile.
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Vrancea spun că pănă la rezolvarea contestaţiilor, rezultatele la probele de evaluare şi mediile nu vor fi afişate şi pe site. Elevii nemulţumiţi de notele primite le pot contesta astăzi, între orele 14.00 şi 18.00. “Pînă la ora 18 vom fi aici pentru toţi elevii care consideră că vor să depună contestaţii”, a afirmat prof. Valy Ţigănuş, directoarea Şcolii Al. Vlahuţă din Focşani. Contestaţiile vor fi soluţionate în 30 iunie şi 1 iulie, iar rezultatele finale vor fi afişate în 2 iulie. “Am venit să depunem contestaţie pentru că nota de la Limba Română ni se pare prea mică comparativ cu ce am constatat după ce am discutat cu copilul după probă”, ne-a spus şi Violeta Clincescu, al cărei copil doreşte să studieze la Colegiul Unirea din Focşani. Notele de la evaluarea naţională 2012 vor conta la admiterea în liceu, care se va desfăşura în două etape. La prima dintre acestea vor participa elevii care au dat evaluarea naţională şi care vor avea media de admitere calculată ca medie artimetică dintre media notelor de la evaluare şi media generală a anilor de gimnaziu.
În a doua etapă se vor înscrie, pe locurile rămase libere, elevii care nu au dat evaluarea, admiterea acestora urmând să se facă în ordinea descrescătoare a mediilor generale ale anilor de gimnaziu.
• Incalcă legea şi vei fi răsplătit“ •
Unii dintre părinţii elevilor care au susţinut examenul de evaluare naţională sînt revoltaţi de decizia ministrului de a recorecta lucrările pentru a puncta şi răspunsurile candidaţilor care au spus GREŞIT că propoziţia subordonată este predicativă. Asta pentru că ministrul Educaţiei, Liviu Pop, a decis, în ultima clipă, schimbarea baremului probei de limba română de la evaluarea naţională, astfel încît să fie punctate ambele răspunsuri („subiectivă“ şi „predicativă“) care au generat controversa legată de una dintre cerinţe. Decizia, au spus reprezentanţii ministerului, se bazează pe mai multe argumente ale specialiştilor în limba română. “La acest examen, elevii care au răspuns corect la toate cerinţele au primit o lecţie usturătoare. Efortul lor nu valorează nimic în plus faţă de al celor care au greşit, aşadar prima lecţie de viaţă predată de ministrul Educaţiei ar suna cam aşa «Încalcă legea, fură şi vei fi răsplătit». Cine le va explica acestor copii de ce faptul că au învăţat şi au judecat corect la un examen nu le este luat în seamă? Cu o astfel de lecţie, de ce ar mai face eforturi la fel de mari pe viitor, cînd totul se poate repara cu un protest în faţa unui minister?“, a spus revoltat tatăl unui copil care a răspuns corect la varianta controversată.
După rezolvarea contestaţiilor, rezultatele finale ar trebui afişate pe 2 iulie, conform procedurii anunţate iniţial.
Toate lucrările de limba română sînt însă corectate, din nou, după noul barem, considerînd răspunsul „predicativă” la controversata întrebare drept corect, chiar dacă în baremul iniţial doar „subiectivă“ era punctat. Astfel, ambele variante de răspuns la cerinţa de recunoaştere a felului propoziţiei subordonate din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii“ vor primi cele 60 de sutimi aferente cerinţei.
• Recorectarea s-a făcut cu tezele deschise!!! •
Părinţii sînt revoltaţi şi de decizia ministrului de a recorecta lucrările pentru că, după prima notare, acestea au fost deschise pentru a fi completate listele cu note. Iar pentru recorectare tezele nu vor fi resigilate. Părinţii se mai tem că acum profesorii vor şti exact lucrarea cărui elev o vor corecta şi, în consecinţă, ar putea interveni asupra notei. Surse din Inspectoratului Şcolar Judeţean Vrancea ne-au spus că la reevaluarea lucrărilor s-a ţinut cont doar de itemul respectiv. „S-au identificat acele lucări care vor fi reevaluate. Nu s-a intervenit asupra lucrărilor unde elevii au încercuit varianta de răspuns «subiectivă» pentru că răspunsul corect deja era punctat şi nici la cele unde răspunsul ales a fost atributivă”, ne-au spus oficialii ISJ.
• Un al treilea răspuns pentru cerinţa controversată de la română •
O nouă petiţie legată de baremul probei de Limba română de la evaluarea naţională a fost depus, ieri, la Ministerul Educaţiei, semnatari fiind mai mulţi părinţi care susţin că propoziţia controversată este, de fapt, atributivă şi solicită anularea cerinţei respective. Părinţii ai căror copii au dat acest răspuns la proba de luni ssusţin că „o serie întregă de profesori cu reputaţie“ le-ar fi spus că varianta atributivă este una ce putea fi acceptată, pe lîngă cele două aflate în discuţie pînă acum – subiectivă şi predicativă. De altfel, atributivă, subiectivă şi predicativă sînt cele trei variante de răspuns dintre care elevii au avut de ales la cerinţa ce a generat numeroase controverse. „O serie întreagă de profesori cu reputaţie au considerat şi varianta atributivă ca fiind una ce putea fi acceptată ca fiind corectă, pentru a justifica de ce chiar şi copii cu rezultate foarte bune la olimpiade au selectat atributiva la subiectul mult controversat de la evaluarea de la Limba română. Avem fraza «Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii». În situaţia inversării frazei în mod logic şi a eliminării emfazei exprimării, fraza devine: «Dificultatea răsfoirii este ceea ce mă jenează». Subordonata din frază e propoziţia «ce mă jenează», care stă pe lîngă «ceea» (sau «aceea» sau «problema») şi o determină atributiv. Adresăm în mod public dorinţa noastră de a se anula acest subiect controversat şi a se redistribui punctajul sau de a se da maximum de puncte indiferent de raspunsul a), b) sau c)“, afirmă părinţii, într-un comunicat remis agenţiei Mediafax. Potrivit părinţilor care au depus petiţia, cerinţa controversată trebuie „eliminată urgent“ din grila de evaluare, în condiţiile în care „nici specialiştii nu au ajuns la un consens“ cu privire la felul propoziţiei. „Cu alte cuvinte, tezele ar trebui notate ca şi cum acest subiect nu ar exista“, spune unul dintre semnatarii petiţiei.