Eșalonări la plata dărilor către stat!

Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea aduce la cunoştinţa contribuabililor că în vederea depăşirii dificultăţilor generate de lipsa temporară a disponibilităţilor băneşti, precum şi în scopul prevenirii acumulării de noi datorii pot solicita eşalonări la plată în baza prevederilor OUG 29/2011.
Eşalonarea la plată se acordă pentru toate obligaţiile fiscale administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, înscrise în certificatul de atestare fiscală, dacă sunt îndeplinite următoarele condiţii de către contribuabil :
 să aibă depuse toate declaraţiile fiscale, potrivit vectorului fiscal;
 să se afle în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi să aibă capacitate financiară de plată pe perioada de eşalonare. Aceste situaţii se apreciază de organul fiscal competent pe baza programului de restructurare sau de redresare financiară ori altor informaţii şi/sau documente relevante, prezentate de contribuabil sau deţinute de organul fiscal;
 să aibă constituită garanţia ;
 să nu se afle în procedura insolvenţei, potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare;
 să nu se afle în dizolvare potrivit prevederilor legale în vigoare;
 să nu li se fi stabilit răspunderea în temeiul art. 138 din Legea nr. 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală. Prin excepţie, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative şi judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiţia se consideră îndeplinită.
Eşalonările la plată se solicită de către contribuabili în baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent sau comunicate prin poştă, cu confirmare de primire.
Cererea contribuabililor se soluţionează în termen de cel mult 60 de zile de la data înregistrării acesteia, prin emiterea unei decizii de eşalonare la plată şi a unei decizii de amânare la plată sau a unei decizii de respingere a cererii de acordare a eşalonărilor la plată. Cererea de acordare a eşalonărilor la plată va cuprinde următoarele documente:
a) datele de identificare a contribuabilului;
b) perioada pentru care se solicită eşalonarea la plată, exprimată în luni, şi motivarea acesteia;
c) suma totală pentru care se solicită eşalonare la plată, defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuţii şi alte sume datorate bugetului general consolidat şi în cadrul acestora pe obligaţii fiscale principale şi accesorii;
d) justificarea stării de dificultate generate de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi cauzele acesteia;
e) menţiuni referitoare la înlesnirile la plată acordate în temeiul OUG 29/2011 privind reglementarea acordării eşalonărilor la plată, cu modificările şi completările ulterioare;
f) data şi semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, precum şi ştampila dacă este cazul.
La cererea de acordare a eşalonărilor la plată se anexează următoarele documente:
 declaraţia pe propria răspundere a contribuabilului din care să reiasă că nu se află în procedura insolvenţei, potrivit prevederilor Legii 85/2006 privind procedura insolvenţei, cu modificările şi completările ulterioare, că nu se află în dizolvare şi că nu i s-a stabilit răspunderea, potrivit prevederilor art. 138 din Legea 85/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 27 şi 28 din Codul de procedură fiscală;
 documente sau informaţii relevante în susţinerea cauzei.
În cazul persoanelor juridice la cererea de acordare a eşalonării la plată se anexează şi următoarele documente: copia ultimei situaţii financiare anuale depuse la ORC/organul fiscal competent, după caz; situaţia încasărilor şi plăţilor pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonărilor la plată; copia ultimei balanţe de verificare; programul de restructurare sau de redresare financiară semnat de reprezentantul legal al contribuabilului, care va conţine şi argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare; situaţia privind indicatorii orientativi.
În cazul persoanelor fizice la cererea de acordare a eşalonării la plată se anexează şi următoarele documente:registrul jurnal de încasări şi plăţi şi/sau după caz, acte prin care se dovedesc veniturile contribuabilului pe ultimele 6 luni anterioare datei depunerii cererii de acordare a eşalonărilor la plată; programul de redresare financiară sau orice alt document similar care va conţine şi argumentarea posibilităţii plăţilor pe perioada solicitată la eşalonare.
În termen de 30 de zile de la data comunicării acordului de principiu, contribuabilii trebuie să constituie garanţii cu excepţia instituţiilor publice, astfel cum sunt definite prin Legea 500/2002 privind finanţele publice locale cu modificările şi completările ulterioare; persoanele fizice care solicită înlesniri la plata obligaţiilor fiscale de până la 5.000 lei; persoanelor juridice care solicită înlesniri la plata obligaţiilor de până la 20.000 lei.

Garanţiile constituite trebuie să acopere sumele eşalonate la plată, sumele amânate la plată, precum şi dobânzile datorate pe perioada eşalonării la plată.

Lasa un comentariu

*

LINK-URI RECOMANDATE

PUBLICITATE

Log in - Milcovul.ro © 2010. Toate drepturile rezervate.