Profesori instruiţi în Anglia despre inteligenţele multiple

La acest curs au luat parte participanti din 11 tari ale Uniunii Europene. Cursurile s-au desfasurat sub forma intalnirilor de lucru, imbinand teoria cu practica, la sediul organizatorului din Canterbury. Alaturi de aceste activitati realizate pe parcursul a 5 zile, intr-un interval orar de 7-8 ore zilnic, dupa- amiezile si serile au cuprins de asemenea programe culturale, istorice , recreative: tur istoric al orasului Canterbury, beneficiind de un ghid foarte bine documentat, o plimbare cu barca in jurul orasului, pentru a cunoaste mai bine frumusetiile si vestigiile civilizatiei acestuia.
Totodata, seara se organizau diferite intalniri, la cina, ale participantilor la curs, pentru o mai buna intercunoastere a acestora, activitati de socializare etc. Cu atat mai mult acestea au fost folositoare intrucat tema cursului, Inteligente Multiple, predispunea la astfel de investigatii de intercunoastere amanuntita a celulilalt.
Forma principala de desfasurare a fost aceea a sesiunilor plenare de lucru, insa permanent combinata cu activitati de grup, pe echipa. Acestea se schimbau periodic astfel incat fiecare dintre participanti a reusit sa-si cunoasca indeajuns de bine colegii, lucrand cu acestia atat frontal, dar si perechi, pe echipe.
Pe toata durata de desfasurare a cursului prezentarea teoretica s-a combinat cu exersarea practica a cunostintelor prezentate, astfel incat asimilarea acestora s-a realizat eficient , calitativ si de durata. Totodata prezentarile au fost presarate cu diferite exemple aplicative ale organizatorului, jocuri de rol, sarcini concrete de lucru finalizate cu realizarea unor produse, individual sau pe echipa.
Primele zile au fost destinate familiarizarii cu conceptul de Inteligente Multiple, cunoasterii celorlalti participanti la curs. Treptat au fost introduse jocurile de rol si exercitiile practice, in cadrul carora nota predominanta a avut lucrul in echipa. La sfarsitul fiecarei zile primeam diferite teme de lucru care oglindeau cunostintele acumulate si exersate in ziua respectiva. Fiecare participant a primit o mapa de lucru la care au fost atasate aceste lucrari personale. Pe masura ce inaintam in desfasurarea sesiunilor de lucru am reusit, personal, sa ne conturam propriul profil din punct de vedere al Inteligentelor Multiple, dar si sa-l identificam pe cel al celuilalt, apoi sa le confruntam cu cele realizate de organizator.
In cadrul temelor practice realizate in cadrul cursului am beneficiat de materialul practic necesar pus la dispozitie de catre organizator: foi de scris, blocuri de desen, foi duplex, machete, creioane colorate, carioci, acuarele, diverse materiale din natura: scoici, pietricele, pene de pasare, fluturasi etc. Acestea ne-au folosit indeosebi atunci cand am realizat lucrari practice menite sa oglindeasca cele 9 tipuri de inteligente pe care noi le regasim in noi insine, cum consideram ca se manifesta acestea in activitatea noastra de zi cu zi, in interactiunile cu ceilalti. Aceasta a fost o valoroasa lectie cu inalta aplicabilitate in sfera educationala in care activez. Am fost asadar ghidata sa identific in fiecare elev tipul sau tipurile de inteligenta dominante, astfel incat sa-i pot orienta si pregati activitatea didactica necesara. Devine firesc ca fiecare copil sa fie indrumat, sa i se descopere acea inteligenta nativa dominanta prin intermediul careia poate invata cel mai bine, asimila optim cunostintele cu care vine in contact. Astfel mai tarziu va descoperi singur si fara dificultate in ce domeniu de activitate se regaseste cel mai bine, unde are cel mai bun randament, facand munca cu pasiune si obtinand rezultate inalte si chiar performante.
In cadrul intalnirilor de lucru am folosit si mijloace multimedia. Am vizionat filmulete video in care erau surprinse momente in cadrul carora cadrul didactic identifica si dezvolta in fiecare elev tipul de inteligenta dominant, fara insa sa le neglijeze pe celelalte.
articol scris de prof. Mihaela BORDEI

Lasa un comentariu

*

LINK-URI RECOMANDATE

PUBLICITATE

Log in - Milcovul.ro © 2010. Toate drepturile rezervate.