Registrul Comerțului şi-a lansat platforma online!!!

* Serviciul online, www.onrc.ro, se adresează mediului de afaceri, practicienilor, cetăţenilor sau administraţiei publice * Accesul în portal este securizat şi se face pe bază de user şi parolă, iar plata serviciilor se poate face online *

Oamenii de afaceri vrânceni au, începând de ieri, un nou instrument pus la dispoziție de către Oficiul Național al Registrului Comerțului, fiind vorba despre platforma on-line a ONRC. Cu această ocazie a fost lansată și campania de informare „Alege O.N.R.C. online! Servicii la un click distanţă“. A fost prezentat noul serviciu online InfoCert, precum şi alte proiecte în derulare pentru reducerea sau eliminarea unor tarife practicate de O.N.R.C., sau reducerea termenului de înmatriculare a unei firme. Toate cererile care se depun la ghişeu se pot depune de acum și online, orice fel de cerere sau furnizare de informaţii. Acum mai puţin de o lună a fost lansat și serviciul InfoCert care presupune eliberarea certificatelor constatatoare în format electronic şi cu semnătură electronică ataşată.

Recom online – informaţii despre firme

Printre cele mai căutate servicii se numără Recom online, InfoCert sau Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI). Recom online este un serviciu de accesare a informaţiilor legale de firmele din România înregistrate în Registrul Comerţului. Informaţiile sînt actualizate în timp real, pe baza înregistrărilor făcute de cele 42 de Oficii judeţene ale Registrului Comerţului. Serviciul oferă informaţii gratuite, dar şi cu abonament. Cele gratuite se referă la verificarea unor informaţii privind existenţa legală a firmei, denumirea, numărul de înregistrare, CUI, judeţul şi localitatea, starea acesteia etc., iar cele contra-cost, cu abonament, permit obţinerea de informaţii detaliate despre firme, în baza unui contract de prestări servicii ONRC şi constituirea unui depozit minim de 300 de lei.

InfoCert – serviciu online de tip e-Guvernare

Un alt serviciu al ONRC este InfoCert, un serviciu specializat de tip e-Guvernare, care furnizează documente cu semnătură electronică în mod automat, fără intervenţia operatorului de date, 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămînă. Plata se poate face online, prin card bancar, solicitantul obţinînd o semnătură electronică. Serviciul InfoCert este o soluţie pentru reducerea costurilor şi a timpilor de aşteptare pentru solicitanţi şi, totodată, un instrument prin care ONRC dorește să încurajeze şi să faciliteze utilizarea, de către instituţiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică.

Certificatele constatatoare pot fi obţinute online

Companiile care făceau potecă pe la sediile judeţene ale Registrului Comerţului, pentru a obţine un document fără de care nu erau primite la licitaţii sau la o negociere cu banca pentru împrumuturi ori linii de credit, pot sta de-acum liniştite. Pot obţine cerificatele constatatoare prin internet, la fel ca şi furnizarea de informaţii despre firme. Documentele necesare unei societăţi sau unei persoane fizice autorizate pot fi obţinute de la distanţă, dar cel care le solicită trebuie să aibă acces la internet, semnătură electronică şi un card sau un cont bancar din care poate să vireze banii.
Cine obţine aceste documente de la ghişeele Registrului Comerţului plăteşte o sumă de 45 de lei pentru un certificat constatator, de exemplu. Costurile nu se modifică, atunci cînd persoanele interesate solicită documentul în format electronic, dar documentul nu va fi accesibil oricui. Unele firme care îşi trimit documentele contabile prin internet dispun de certificat digital, care generează o semnătură electronică. Cei care nu dispun de o semnătură electronică, tot de la ghişeele Registrului Comerţului vor obţine certificatele constatatoare. Astfel de documente se folosesc pentru participarea la licitaţii, în instanţă, pentru accesarea unor credite, pentru a face dovada legitimităţii firmei în faţa furnizorilor sau a unor instituţii de control etc.

Prin serviciul InfoCert, ONRC garantează autenticitatea documentelor obţinute la distanţă, integritatea, data sigură a emiterii şi verificarea actului. Încă nu se ştie la cît timp de la trimiterea solicitării pe site-ul ONRC se obţine documentul în format electronic. De la ghişeele instituţiei, un certificat constatator pe format de hîrtie se obţine în trei-patru zile de la depunerea cererii.
Firma trimite solicitarea on-line către ONRC, se face dovada semnăturii electronice, se primeşte factură electronică, se plăteşte certificatul, apoi se aşteaptă eliberarea lui în format electronic.
Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii on-line destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului dedicat – https://portal.onrc.ro. Accesul în portal este securizat şi se realizează pe bază de user şi parolă.

Buletinul Procedurilor de Insolvenţă

Tot online va putea fi consultat şi Buletinul Procedurilor de Insolvenţă (BPI). Acesta poate fi accesat pe bază de abonament şi permite identificarea actelor de procedură publicate în BPI după următoarele criterii de căutare: număr de buletin, denumirea persoanei publicate în BPI, cod de identificare fiscală, numărul de ordine din registrul de înmatriculare al debitorului şi numărul dosarului de instanţă. De asmenea, portalul oferă şi statistici BPI, care pot fi consultate de oricine este interesat.

Lasa un comentariu

*

LINK-URI RECOMANDATE

PUBLICITATE

Log in - Milcovul.ro © 2010. Toate drepturile rezervate.