Play and Teach. Interacting in Dublin, Teaching and learning strategies using games and drama activities

Curs a fost sustinut si finantat de Agentia Nationala pentru Programe Comunitare, Dezvoltare in Educatie si Formare Profesionala.

Cursul la care am participat, “ Play and Teach. Interacting in Dublin, Teaching and learning strategies using games and drama activities “, s-a desfasurat pe parcursul a 7 zile: 28 oct.- 3 nov. 2012, in Dublin, capitala Irlandei. Majoritatea activitatilor din cadrul cursului s-au desfasurat in sala de seminarii a Clubului Asociatiei Profesorilor Irlandezi, in Parnell Square, Dublin.
Ziua de 28 octombrie 2012 a fost rezervata receptiei grupului, unde toti participantii, profesori la diferite scoli din Europa si o studenta la un colegiu universitar din Italia, s-au reunit pentru a face cunostinta unii cu altii si desigur cu formatorul cursului, Interacting Director, Edward Cousins si asistenta acestuia Ellen Buckland. Tot in aceasta prima seara participantii au fost impartiti, pe baza unor citate literare primate aleatoriu si pe care a trebuit sa le identificam privind autorul, in doua grupuri: echipa “ Wilde “ si echipa “ Swift “. Multe dintre activitatile derulate pe parcursul saptamanii viitoare au fost realizate pe echipe, sub forma unei competitii intre “ Wilde “ si “ Swift “.
Ultima zi a fost rezervata calatoriilor in frumosul oras Dublin, descoperind doar cateva dintre atractiile culturale si artistice: Castelul Dublin, Saint Patrick s Catedral, Galeria Nationala de Arta, Muzeul National si Muzeul de Arheologie, Old Jameson Distilery etc.
Activitatile de formare desfasurate pe durata intregii saptamani au fost organizate sub forma activitatilor de cunoastere si invatare, interelationare sociala, alaturi de activitati-joc si activitati tip drama a caror continut s-a axat preponderent pe folosirea mimicii, gesticii si limbajului trupului.
Dupa receptia grupului, in urmatoarea zi de curs s-au desfasurat mai intai activitati de cunoastere, in cadrul carora, sub forma exercitiilor joc , fiecare participant a facut cunostinta cu celalalt, retinandu-I numele alaturi de un adjectiv reprezentativ. Fiecare echipa, Swift si Wilde, si-a pregatit propria-I prezentare, constand intr-un motto, un cantecel, un desen si un dans. Multe din urmatoarele activitati joc – invatare s-au realizat sub forma unor intreceri intre cele doua echipe.
Metodele folosite au fost grupurile de lucru si sesiunile in plen, in cadrul carora se discutau, dupa realizarea activitatilor, impactul pe care acestea l-au avut asupra participantilor, cum pot fi acestea aplicate, adaptat, pentru un alt grup de lucru ( respectiv clasa de elevi ), eventualele imbunatatiri si ajustari necesare.
Activitatile desfasurate pe parcursul intregii saptamani au fost activitati-joc de invatare, bazandu-se pe interrelationare si sprijin de grup in indeplinirea sarcinii: “ Buchetelele “, “ Nodul “ ( toti participantii se prindeau intr-un lant incurcat neintrerupt ce trebuia dezlegat ), “ Fermier, lup, porc” ( toti participantii unei echipe reprezentau acelasi personaj care se confrunta cu cel al celeilalte echipe ) etc.
Activitati joc de invatare bazate pe folosirea mimicii si gesticii: ghicirea unui eveniment reprezentat de celalalt prin trei actiuni, a unui cadou primit doar prin urmarirea gesticii celuilalt, imitarea unei actiuni rostite de un coleg si in acelasi timp redarea alteia, redarea unui incident surpriza doar folosindu-se de miscarile ochilor etc.
S-au realizat si activitati de creativitate folosind limbajul: participarea la o discutie doar daca aflai, din conversatiile celorlalti, subiectul; imaginarea unui personaj si descrierea calitatilor acestuia pentru a face parte dintr-un echipaj anume, realizarea unei scurte povestiri folosind, dupa regula, 1, 2 sau 3 cuvinte si continuarea firului povestirii etc.
S-au organizat si ateliere de lucru privind identificarea modalitatilor concrete de folosire a acestor activitati in cadrul orelor de curs, la clasa cu elevi, a abilitatilor de lucru necesare si deprinderilor exersate.
Cursul a cuprins si o activitate socioculturala, seara de teatru: “ The picture of Dorian Gray “, Oscar Wilde.
autorul articolului prof. Mihaela BORDEI

Lasa un comentariu

*

LINK-URI RECOMANDATE

PUBLICITATE

Log in - Milcovul.ro © 2010. Toate drepturile rezervate.